על תכשיטים וביטוחים

אני מניחה שרובכם חוויתם את זה. רכשתם תכשיט יקר ובעל החנות צייד אתכם בתעודה עם פרוט התכשיט ואף הגדיל לעשות והעלה את ערכו בכמה אלפים- “בשביל הביטוח”. אבל האם זה כדאי?

מרבית הפוליסות הבסיסיות של ביטוחי דירה כוללות בתוכן ביטוח תכשיטים (בדרך כלל) עד 10% מסכום ביטוח תכולת הדירה. זאת אומרת שאם שווי התכולה שלכם הוא 200,000 ₪, התכשיטים שלכם יבוטחו עד 20,000 ₪.
אם חלילה תתרחש שריפה או פריצה והתכשיטים בשווי של 60000 ש”ח יגנבו או יינזקו, אתם לא תהיו מבוטחים על כל הסכום ולא משנה מה תטענו אצל חברת הביטוח או בבית המשפט.

הפתרון של החברות במידה ויש בבעלותכם תכשיטים יקרים מהממוצע הוא להרחיב את כיסוי הביטוח, עניין שיגרור אחריו פרמיה גבוהה מאד. זאת אומרת, כשמגיע נציג מוסמך של חברת הביטוח להעריך את התכשיטים שלכם והוא אפילו לא טורח לבדוק את התעודות אלא שואל אתכם כמה שילמתם עבורם ובמחיר הזה הוא מבטח אותם, זה יגדיל לכם את הפרמיה. מאד! הוא נשלח מטעם חברת הביטוח והאינטרס שלו הוא להגדיל לה את ההכנסות על חשבונכם ובכך שהוא מתמחר תכשיט שעלה 7000 שח ב 17000 שח, הוא פשוט גורם לכם לשלם יותר. הרבה יותר.

האלטרנטיבה העדיפה עבורכם היא, הוצאת התכשיטים מפוליסת ביטוח הדירה וביטוחם לחוד בפוליסה ייעודית לביטוח תכשיטים – דבר העשוי להוזיל את סך העלות של ביטוח הדירה והתכשיטים. הביטוח הייעודי מעניק כיסוי גבוה יותר ומכסה אבדן גם מחוץ לבית. הבאלטרנטיבה הזו מומלצת לאנשים שיש בבעלותם אוסף תכשיטים גדול ויקר מהממוצע והם רוצים לדעת שיש להם את ההגנה המקסימלית שמגיעה לו.

שימו לב, ישנם ביטוחים שמציעים חלופות שוות ערך וישנם כאלה שמחזירים תגמול כספי במקרה של אובדן או גניבה. כך או כך, כשתצטרכו לחדש את הביטוח על התכשיטים החדשים שתקנו לאחר גניבה, מחיר הביטוח ישתנה ויעלה והפרמיה תתייקר.

MOST POPULAR Items

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
My account