תכשיט זהב VS גולדפילד VS ציפוי ורמיל VS ציפוי זהב

אמנם ב-Solo✦k jewelry ישנם אך ורק תכשיטי זהב 14, 18 קראט וסטרלינג סילבר, אבל אני יודעת שיש בלבול וחוסר ידע כשיש כל כך הרבה חומרים לבחירה, אז החלטתי לרכז עבורכם את כל היתרונות והחסרונות של תכשיטי זהב, גולדפילד, ציפוי זהב וציפוי זהב ורמיל.

זהב
“זהב מוצק” מתאר תכשיטים העשויים זהב מלא או סגסוגת זהב. מכיוון שזהב טהור 24 קראט רך מדי עבור תכשיטים, הוא בדרך כלל מעורבב עם חומרים אחרים כמו נחושת, כסף, ניקל, אבץ ופלדיום לתוספת חוזק ועמידות.
זהב 24 קראט: 99.9% זהב
זהב 18 קראט: 75% זהב טהור
זהב 14 קראט: 58.3% זהב טהור

שום דבר לא מנצח את הלוק העשיר של הזהב המוצק. בתור האופציה העמידה היפה והטובה ביותר, הוא יחזיק מעמד לכל החיים וניתן יהיה להעביר אותו הלאה לדורות הבאים. תכשיט זהב מוצק הוא סמל סטטוס. אמנם הוא האפשרות היקרה ביותר אך הוא שומר על ערכו לאורך זמן. אם התכשיט נשרט, הוא ניתן לחידוש לעומת תכשיטים מצופים זהב, גולדפילד ווורמיל אשר נשחקים עם הזמן והופכים לפסולת.

גולדפילד
תכשיטי גולדפילד מיוצרים על ידי הדבקת שכבת זהב על ליבת מתכת בסיסית זולה(בדרך כלל פליז). כדי להיחשב ‘מילוי זהב’, שכבת הזהב חייבת להיות לפחות 5% מכלל תכולת המתכת. רוב תכשיטי הגולדפילד עשויים מזהב 12 או 14 קראט.
בהשוואה לציפוי זהב או ורמיל, לגולדפילד יש את שכבת הזהב העבה ביותר, כלומר הוא יחזיק מעמד זמן רב יותר וקצת פחות יוכתם, ידהה ויתבלה. זה הרבה פחות יקר מזהב מלא, אז אם יש לכם תקציב מוגבל ואינכם רוצים תכשיט ייחודי שיחזיק מעמד שנים רבות, זו יכולה להיות אופציה טובה.

למרות שהם עמידים יותר מציפויים שונים, תכשיטים אלו בסופו של דבר יתבלו ולא ניתן ללטש או לשחזר אותם. הימנעו ממים, זיעה, סבון, קרמים וכימיקלים על מנת לשמור על שכבת הזהב שלמה למשך זמן רב ככל האפשר.
אם אתם אלרגיים למתכות בסיס, עדיף שתימנעו ממנו מכיוון שהוא בסופו של דבר יישחק עד ליבת המתכת הבסיסית שלו.

ציפוי זהב וורמיל
וורמיל מיוצר על ידי צביעת שכבת זהב על בסיס כסף סטרלינג.
כדי להיחשב ציפוי ורמיל, הוא חייב להיות 10 קראט זהב לפחות ובעובי של 2.5 מיקרון. (השיערה שלנו בעובי של 70 מיקרון).
יתרונותיו- כאשר ציפוי הזהב מתבלה, יש כסף סטרלינג מתחת, מה שהופך אותו להיפואלרגני.
כמו כל תכשיט מצופה זהב, תרצו להימנע מכל דבר שיכול להאיץ הכתמה – זיעה, לחות, מים, זיהום, קרמים וכימיקלים.

ציפוי זהב
תכשיטים מצופים זהב נעשים על ידי מריחת שכבה דקה של זהב על מתכת זולה כגון פליז או נחושת. הציפוי יכול להיות בכל עובי. עדיף לבדוק ולדרוש עובי של 2 מיקרון לפחות.
יתרונותיו- המחיר הזול, כמה עשרות שקלים לפריט.
חסרונותיו- מכיוון שהוא מצופה בשכבה דקה כל כך של זהב, התכשיטים יכתימו ויתבלו במהירות ובקלות. תאלצו לענוד אותו בתדירות נמוכה ולהסיר אותו בעת שטיפת ידיים, מקלחת, מריחת קרם, פעילות גופנית והזעה כדי לשמור על שכבת הזהב שלמה למשך זמן רב ככל האפשר.
אם אתם אלרגיים למתכות בסיס, הימנעו מתכשיטים אלו.

לסיכום, אם הנכם מעוניינים בתכשיטים שיחזיקו מעמד לנצח, שיהיה ניתן לענוד אותם כל יום, זהב יהיה הבחירה הנכונה. אם אתם מחפשים תכשיטי אופנה ידידותיים יותר לתקציב, בחרו בתכשיטי גולדפילד, ציפוי ורמיל וציפוי זהב. אם אתם אלרגיים למתכות, הימנעו מתכשיטי גולדפילד וציפוי זהב.

MOST POPULAR Items

Shopping cart
Sign in

No account yet?

Start typing to see products you are looking for.
Shop
0 items Cart
My account